Τα τελευταία χρονια λίγες αλλα επίμονες φωνές κάνουν λόγο για την αναγκαιότητα διαχωρισμού της εκκλησίας από το κράτος.
Γιατί τίθεται αυτό το ερώτημα και ποια ακριβώς προοπτική προτείνει ;
Είναι γνωστό ότι το Ελληνικό κράτος αξιοποίησε την εκκλησιαστική περιουσια και ως αντάλλαγμα ανέλαβε την μισθοδοσία των κληρικών.
Aρα τίποτε δεν χαρίστηκε στην εκκλησία.
Αυτοί που επιμόνως ζητούν τον διαχωρισμό ώστε "να μην πληρώνει ο πολίτης τους παπάδες",θα πρέπει να πουν στον Eλληνα ότι σε περίπτωση διαχωρισμού, το κράτος θα πρέπει να αποδώσει στην εκκλησία την ακίνητη περιουσια της που αυτό αξιοποίησε.
Ένα άλλο επιχείρημα που χρησιμοποιείται είναι η "ανεξιθρησκεία".
Μα στην Ελλάδα υπάρχει ανεξιθρησκεία...
Ο κάθε πολίτης είναι ελεύθερος να πιστεύει οποιον θεό θέλει και να λατρεύει οποιον θεό θέλει.
Υπάρχουν οι μάρτυρες του Ιαχωβά,οι εβραίοι,οι μουσουλμάνοι,οι καθολικοί κλπ.
Όλοι αυτοί έχουν επίσης τους δικούς τους ναούς και τόπους λατρείας.
Όσο για τον περίφημο προσηλυτισμό που γίνεται στα σχολεια,υπάρχει μια πολύ απλή δυνατότητα : να ζητηθεί η εξαίρεση του μαθητή από το μάθημα των θρησκευτικών...
Επί της ουσίας λοιπόν,όλα τα παραπάνω δεν είναι παρα συνθηματολογία.
Μια εκκλησία χωρισμένη από το κράτος δεν θα πάψει να έχει λόγο όπως άλλωστε δικαιούται.
Μια εκκλησία από το κράτος δεν σημαίνει οικονομική ελάφρυνση του πολίτη.
Μια εκκλησία χωρισμένη από το κράτος δεν σημαίνει φυσικά και περισσότερη ελευθερια.
Υπάρχουν σήμερα στη χωρα μας όλες οι ασφαλιστικές δικλείδες που εγγυώνται την ελευθερια των πολιτών.
Aλλωστε το κράτος της μεταπολίτευσης και της γενιάς του πολυτεχνείου δεν μας έφερε την ελευθερια και τη δημοκρατία όπως λένε ;
Ο διαχωρισμός της εκκλησίας από το κράτος δεν αποτελεί τίποτε άλλο από ιδεολογική αγκύλωση ορισμένων άθεων,κάποιων δήθεν προοδευτικών και μερικών ορφανών του κομμουνισμού.
Στον πολίτη δεν έχει να προσφέρει τίποτε απολύτως.
Αντίθετα,μια τέτοια πρόταση αποσκοπεί στην ρήξη της σχέσης του Έλληνα και της θρησκείας.
Γνωρίζουν πολύ καλά ότι το θρησκευτικό συναίσθημα των Ελλήνων και η ορθοδοξία,αποτελούν συνδετικό ιστό του Ελληνισμού και βασικό στοιχειο της εθνικής μας ταυτότητας.
και αυτή ακριβώς είναι ο στόχος...
Υγ : σίγουρα στην εκκλησία μας υπάρχουν και φαινόμενα που πρέπει να ξεριζωθούν.
κανεις δεν το αρνείται και όλοι ζητούμε την εξυγίανση.
Το θέμα είναι γιατί κάποιοι μένουν μονο σε αυτά ;
Για ποιο λόγο δεν αναφέρονται στο τεράστιο καθημερινό φιλανθρωπικό της έργο ;
Για ποιο λόγο δεν αναφέρονται στο τεράστιο εθνικό έργο που επιτελεί με την χρηματοδότηση των τρίτεκνων (ο μονος θεσμός του κράτους μας μέχρι τώρα) στην θράκη ;
Υγ2 : Η σχέση εκκλησίας και κράτους δεν υπάρχει κατά τύχη.
Η εκκλησία ήταν πανταχού παρούσα στους αγώνες του έθνους και χιλιάδες μέλη της θυσιάστηκαν.
Αυτό φαίνεται ότι ενοχλεί πολύ...
Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2007
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
11 σχόλια:
Μα under όπως είπα και πιο πριν στο ποστ μου, ο μαθητής αν δεν πάει το πρωί στην εκκλησία παίρνει απουσία, αν δεν παραστεί στην προσευχή το πρωί έχει κατσάδα (το ξέρω γιατί ποτέ δεν καθόμουν στην προσευχή κι άκουγα ουκ ολίγα σχόλια!!!), αν βάλεις φωτογραφία του Μωάμεθ πάνω από τον πίνακα θα πάρεις αποβολή...Αυτό δηλώνει ανεξηθρησκία;
Άσε που η Εκκλησία την περίφημη περιουσία της απόκάπου την δημιούργησε και ,μάντεψε, αυτό το "κάπου" δεν ήταν οι αγάπες, όπου οι πρώτοι Χριστιανοί συνέτρωγαν ταπεινά. Την απέκτησε από την παραχώρηση του Κράτους, από χειραγωγημένους ιδιώτες που την δώρισαν και τέλος (για να μην ξεχνιόμαστε) από τις "διπλωματικές σχέσεις" με τον κατακτητή...
Αγαπητή μου Στελλίτσα,τα θέματα που θέτεις είναι περισσότερο τυπικά παρά ουσιαστικά. Η Ελλάδα είναι μια χριστανική χώρα, είτε σας αρέσει είτε όχι. Το να αναρτάται η εικόνα του Μωάμεθ σε σχολείο και να είναι αναγκασμένα τα Ελληνόπουλα να την υπομένουν είναι κάτι εντελώς διαφορετικό σε σχέση με την ανάρτηση της εικόνας του Χριστού, γιατί μιλάμε ακριβώς για μια χριστιανική χώρα. Από εκεί και πέρα εικόνες του Μωάμεθ και η διδασκαλία γι'αυτόν μπορούν να βρεθούν στα σχολικά βιβλία στην έκταση που βεβαίως τους αναλογεί. Όσο για το θέμα της προσευχής κι εκεί μπορεί να ζητηθεί εξαίρεση.
under κάνεις τρία λογικά λάθη.
Πρώτον, όπως επισήμανε και η Στέλλα, τα θρησκευτικά στο σχολείο είναι υποχρεωτικά. Η απαλλαγή τους είναι προαιρετική. Με το που γράφεται ο μαθητής στο σχολείο είναι αναγκασμένος να τα παρακολουθήσει, εκτός αν ο γονέας δηλώσει απαλλαγή. Πραγματική προαίρεση θα ήτανε αν κανένας μαθητής δεν τα παρακολουθούσε εξ ορισμού (με το που γράφομαι δηλαδή στο σχολείο δεν είμαι υποχρεωμένος να τα παρακολουθήσω), και ο γονέας δήλωνε την παρακολούθησή τους.
Δεύτερον, δεν υπάρχει ανεξιθρησκεία σε συλλογικό επίπεδο. Ανεξιθρησκεία υπάρχει μόνο σε ατομικό επίπεδο. Δηλαδή εγώ μπορώ να δηλώσω ότι πιστεύω σε ό,τι πιστεύω τέλος πάντων, με γεια μου και χαρά μου. Αλλά αν προσπαθήσω να οργανώσω επίσημη θρησκεία αυτού που πιστεύω (με δόγμα, ιερά βιβλία, ιερατείο κλπ) τότε δε θα μπορέσω. Αυτό είναι νομικό κόλλημα του νεοελληνικού κράτους όπου αναγνωρίζονται μόνο τρεις (συλλογικές) θρησκείες, ο χριστιανισμός, ο μουσουλμανισμός και ο εβραϊσμός. Οι λεγόμενες και "βυζαντινές", διότι αυτές ήτανε και οι μόνες τρεις αναγνωρισμένες στο βυζάντιο. Καμία άλλη θρησκεία δεν μπορεί να αναγνωριστεί επισήμως. Για ποιά ανεξιθρησκεία λοιπόν μιλάμε; Εδώ ένα καινούργιο τζαμί πήγανε να κάνουνε οι μουσουλμάνοι και μόνο που δεν τους φάγαμε.
Τρίτον. Αν γίνει διαχωρισμός Εκκλησίας Κράτους γιατί θα έπρεπε να δώσει πίσω αποζημίωση το νεοελληνικό κράτος; Τόσα έτη που τους πληρώνει έχει γίνει απόσβεση και με το παραπάνω. Τα κονδύλια που δίνει (να θυμίσω 30 εκ. ευρώ για το "φιλανθρωπικό" έργο της Εκκλησίας, τεράστιες φοροαπαλλαγές κλπ) και οι μισθοί έχουνε ξεπεράσει κατά πολύ την όποια αξία γης είχε δώσει η Εκκλησία για αναδασμό.
Επίσης, όπως επισημαίνει και η Στέλλα, δε μας λες το πώς απέκτησε η Εκκλησία αυτή την αμύθητη περιουσία της. Με θεμιτά μέσα ή με τον ψυχολογικό εξαναγκασμό και τις δωσιλογίες (τα είχανε πλακάκια με όλους τους κατακτητές);
Και κάτι άλλο, όταν λέμε διαχωρισμός Εκκλησίας - Κράτους δεν εννοούμε μόνο το χριστιανισμό. Διαχωρισμός πρέπει να γίνει με όλες τις επίσημες θρησκείες. Τόσο με τους παππάδες, όσο και με τους ιμάμηδες και του (όποιος) ραβίννους. Δεν υπάρχει λόγος να πληρώνουμε ούτε τους μεν ούτε τους δε.
Μπράβο, ρε Πάνο!!!
Ειλικρινά δεν θα μπορούσα να τα συνοψίσω καλύτερα περί ανεξιθρησκείας!!!
Φιλε Πάνο θα σου απαντήσω περιληπτικά.
Θεωρώ ότι το μάθημα των θρησκευτικών στο σχολειό,αν κοιτάμε την ουσία,είναι προαιρετικό.
Oποιος δεν θέλει να παρακολουθήσει δεν είναι υποχρεωμένος να το κάνει.
Η ουσία και το σημαντικό λοιπόν είναι ότι υπάρχει η δυνατότητα της απαλλαγής.
Eπειτα,ανεξιθρησκεία φυσικά και υπάρχει και σε ατομικό και σε συλλογικό επίπεδο.
Προσφάτως αν δεν κάνω λάθος αναγνωρίστηκαν και οι δωδεκαθειστες.Eκαναν και τελετή σε αρχαίο ναό,εγκεκριμένη από το κράτος.
Μου λες για τα 30 εκατομμύρια ευρώ που πήρε η εκκλησια για το φιλανθρωπικό της έργο.
Δεν την ξέρω την είδηση αλλα φαντάζομαι ότι θα πρόκειται για ενίσχυση της μη κυβερνητικής οργάνωσης "αλληλεγγύη".
Θα γνωρίζεις πιστεύω ότι και άλλες ΜΚΟ ενισχύονται και από κρατικούς θεσμούς.
Επίσης,καθημερινά η Εκκλησια πληρώνει για 25000 μερίδες φαγητού.
Μπορείς να υπολογίσεις ποσο κάνει ΜΟΝΟ το φαγητό λοιπόν ;
Χωρια οι υποτροφίες,χωρια τα γηροκομεία,χωρια οι παιδικές κατασκηνώσεις,χωρια τόσα αλλα πράγματα.
Με λίγα λόγια τα χρήματα που δαπανά η Εκκλησια για φιλανθρωπικό έργο είναι ΠΟΛΛA και αυτό πρέπει να το αναγνωρίσουμε.
Και να είσαι σίγουρος ότι αν η Εκκλησια αξιοποιούσε την περιουσια που έδωσε στο κράτος,θα είχε πολύ μεγαλύτερο κέρδος από την μισθοδοσία των κληρικών.
Τώρα για το πως απέκτησε την περιουσια,δεν θέλω να κάνω κουβέντα.
Αν την έχει αποκτήσει παρανόμως,υπάρχουν και τα δικαστήρια.
Νομίζω όμως ότι δεν θα βρεθεί ποτε κανεις να υποστηρίξει κάτι τέτοιο και κανεις που θα τον δικαιώσει.
Θέλω να σταθώ όμως στην διαπίστωση σου ότι τα είχε κάνει πλακάκια με τους κατακτητές.
Σίγουρα υπήρχαν και κάποιοι που τα είχαν κάνει πλακάκια για να μην χάσουν τα προνόμια τους.
Υπήρχαν και παρα πολλοί άλλοι όμως,νομίζω οι περισσότεροι,που έδωσαν αγώνες για το έθνος.
Από που να ξεκινήσω και που να τελειώσω ;
Από τον Παπαφλέσσα και τον Διάκο ;
Από τον Μακρυγιάννη που κάνει ειδική μνεία στα απομνημονεύματα του για τους αγώνες των μοναχών ;Από τον Χρυσόστομο Σμύρνης ; Από τον Καραβαγγέλη ;
Από τον ΠατροΚοσμά ;
Και αυτά είναι τα πολύ πολύ γνωστά παραδείγματα.
Υπάρχουν και παρα πολλά αλλα παραδείγματα που αφορούν και αξιωματούχους της Εκκλησιας αλλα και απλούς κληρικούς.
Μιλάμε για χιλιάδες ανθρώπους.
under, η δυνατότητα απαλλαγής δεν κάνει το μάθημα προαιρετικό. Ίσα ίσα το αντίθετο. Αν είναι κάτι προαιρετικό γιατί να έχω τη δυνατότητα απαλλαγής; Στο στρατό ήτανε προαιρετικό να δώσουμε αίμα... όποιος ήθελε να δώσει πήγαινε και το δήλωνε. Αν δεν έδινες δε θα είχες κυρώσεις. Αυτό θα πει προαίρεση, αν δεν κάνεις κάτι δε θα έχει επιπτώσεις πάνω σου. Νομίζω ότι όλοι μπορούμε να καταλάβουμε τη διαφορά. Αυτό που γίνεται στο στρατό και στο σχολείο με τη θρησκεία είναι το αντίθετο από την αιμοδοσία του στρατου. Στο στρατό αρχίζεις από το "δεν είμαι υποχρεωμένος να αιμοδοτήσω, αν θέλω όμως μπορώ να δηλώσω να το κάνω" ενώ με τα θρησκευτικά αρχίζεις από το "είμαι υποχρεωμένος να τα παρακολουθήσω, αν θέλω όμως μπορώ να δηλώσω να μην το κάνω".
Δεύτερον, δεν αναγνωρίστηκε καμία θρησκεία δωδεκαθεϊστών. Αυτό που αναγνωρίστηκε ήτανε ένας σύλλογος, όπως λέμε σύλλογος Ποντίων, σύλλογος Λαρισαίων Αθήνας, σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων κλπ, έτσι αναγνωρίστηκε και ένας σύλλογος ατόμων με συγκεκριμένες θεολογικές πεποιθήσεις. Δε σημαίνει ότι αναγνωρίστηκε η συγκεκριμένη θεολογία. Η αναγνώρισή της θα είχε ως αποτέλεσμα πολλά συμπαρομαρτούντα, π.χ. παραχώρηση χώρου για δημιουργία ναού, δημιουργία κέντρου αποτέφρωσης των τεθνεώτων κλπ.
Όσο για την άδεια, δεν ήτανε άδεια του υπουργείου, ήτανε άδεια των αρχαιοφυλάκων και της αστυνομίας. Βρεθήκανε κάποιοι που τους λυπήθηκαν τους ανθρώπους και σου λένε "άσ' τον τρελλό στην τρέλλα του". Δυστυχώς δεν μπορώ να βρω το αυθεντικό δημοσίευμα από το in.gr αλλά το βρήκα κάπου αλλού: http://www.blackhumor.gr/forum/viewtopic.php?t=1994&sid=42137841fffd8674d8cd597a5449940a . Πρόσεξε τί λέει, ο Βουλγαράκης δεν έδινε άδεια για την τελετή. Και αυτό συνηγορεί υπέρ μου στο ότι δεν υπάρχει ανεξιθρησκεία σε συλλογικό επίπεδο, αν όντως υπήρχε και το "δωδεκάθεο" ήτανε αναγνωρισμένο ποιός ο λόγος να πάρουνε άδεια για να τελέσουνε την τελετή; Δηλαδή οι παππάδες παίρνουνε άδεια από το υπουργείο για να κάνουνε τις λειτουργίες τους;
Τρίτον, ο σύνδεσμος για τα 30 εκατομμύρια ευρώ είναι εδώ: http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=822717&lngDtrID=244 . Καταλαβαίνεις τι λέει το άρθρο; Δε διαφωνώ ότι η Εκκλησία μοιράζει κάποιες (έστω 25.000, αν και μου φαίνεται υπερβολικός ο αριθμός) μερίδες φαγητό, αλλά το κάνει με τα δικά μας τα λεφτάκια. Στην ουσία δεν κάνει η Εκκλησία κοινωνικό έργο, εμείς (οι φορολογούμενοι) το κάνουμε αλλά τα εύσημα τα εισπράττει η Εκκλησία. Άλλος έχει το όνομα δηλαδή και άλλος τη χάρη. Έτσι κάνω κι εγώ κοινωνικό έργο. Με τα λεφτά των άλλων. Έλεος δηλαδή.
Τώρα το αν τα είχε κάνει πλακάκια με τους κατακτητές είναι πασίγνωστο. Από το "καλύτερα τούρκικο φακιόλι παρά καλύπτρα δυτική", μέχρι τις Πατρικές Διδασκαλίες (υποταγή στον Τούρκο, η Ελευθερία είναι πλάνη του Διαβόλου), επιστολές στο Χίτλερ (λίγο πριν την έναρξη του Β' Π.Π.), αφορισμούς Επαναστατών αλλά και της ίδιας της Επανάστασης κλπ. Δε νομίζω να αξίζει να ασχοληθούμε περισσότερο, αυτά είναι γνωστά.
Πάντως οι πραγματικοί παππάδες που πολεμήσανε ήτανε ελάχιστοι. Οι υπόλοιποι ήτανε παππάδες μόνο κατ' όνομα. Άλλως τε τότε το να είναι κάποιος ιερωμένος ήτανε ένας τρόπος να βγει από τη μιζέρια. Χαρακτηριστικές ήτανε και οι παροιμίες που κυκλοφορούσανε ("δεν έγινα παππάς ν' αγιάσω, έγινα για να περάσω" ή "ναυτικός ή παππαδιλίκι ή στου βασιλά το σπίτι" - δηλαδή για να αποκτήσει κάποιος χρήμα και κύρος πρέπει ή να γίνει ναυτικός, ή παππάς ή να καταφέρει να μπει στη βασιλική αυλή).
Ποιοί λοιπόν παππάδες πολεμήσανε; 500.000 ήτανε στα μοναστήρια γύρω από την Κων/λη το 1453 και μέσα στην πόλη είχανε μείνει μόνο 5.000 πολεμιστές να την υπερασπιστούνε. Διάβασε να δεις τι λέγανε οι Γάλλοι, Γερμανοί και Άγγλοι περιηγητές στην Ελλάδα πριν την Επανάσταση του '21. Να δεις πόσο κηφήνες ήτανε όλοι αυτοί. Να δεις πόσα κιλά χρυσάφι πληρώνανε στον Σουλτάνο για να πάρουνε τις επισκοπές και τους πατριαρχικούς θώκους. Να δεις πόσο είχανε βολευτεί. Με δέκα μασέλες τρώγανε όλοι τους. Και αυτός που τα πλήρωνε στην ουσία ήτανε ο κοσμάκης που έμενε μέσα στον αναλφαβητισμό και στην άγνοια. Γιατί να ξεσηκωθούνε οι παππάδες. Είχανε να χάσουνε τα πάντα και να κερδίσουνε τίποτα. Γι' αυτό αφορίσανε και την Επανάσταση.
καλε μου φίλε για να μην το κουράζουμε πολύ το θέμα μιας και είναι φανερό ότι διαφωνούμε πλήρως, θα σχολιάσω το τελευταίο μήνυμα σου και δεν θα το συνεχίσω άλλο (φυσικά με πολύ ενδιαφέρον θα διαβάσω τυχούσα απάντηση σου).
1) στα περί υποχρεωτικού η προαιρετικού μαθήματος έχω να πω ότι η ουσία δεν αλλάζει.
το μάθημα των θρησκευτικών είναι ενταγμένο στο πρόγραμμα των σχολειων.
όπως τα μαθηματικά,η γλώσσα κλπ.
η διαφορα είναι ότι κάποιος μπορεί να το αποφύγει αν θέλει ενώ κάποια αλλα μαθήματα (όπως τα παραπάνω) δεν μπορεί.
υπό αυτή την οπτική,νομίζω ότι γίνεται σαφές ότι κανεις δεν υποχρεώνει κανέναν να παρακολουθήσει το συγκεκριμένο μάθημα.
άσχετα αν αυτό είναι ενταγμένο στο πρόγραμμα.
επί της ουσίας λοιπόν,νομίζω ότι αναλωνόμαστε σε μάχη εντυπώσεων σε αυτό το σημείο.
2) έχεις δίκιο σε ότι λες για την αναγνώριση της θρησκείας των δωδεκαθεϊστών που θα είχε ως αποτέλεσμα την ανέγερση ναού,παραχώρηση τοποθεσίας για την ταφή κλπ.έχεις δίκιο.
όμως,κανεις δεν τους απαγορεύει να πιστεύουν αυτό που πιστεύουν και να λατρεύουν δημοσια τους θεούς τους.
αυτό είναι κατεξοχήν απόδειξη εφαρμογής της ανεξιθρησκείας.
Όσο για την ερώτηση σου γιατί έπρεπε να πάρουν άδεια για να κάνουν την τελετή τους (από κρατικούς θεσμούς την πήραν όπως και να έχει)σου επισημαίνω ότι αυτά τα αρχαιοελληνικά μνημεία ΔΕΝ ανήκουν σε αυτούς αλλα στο ελληνικό κράτος.
ένα παράδειγμα που νομίζω είναι χρήσιμο στην συζήτηση μας για να διαφανεί το που μπορούν να φτάσουν τα όρια της ανεξιθρησκείας είναι η απαγόρευση να φαίνονται στα γαλλικά σχόλια προσωπικά αντικείμενα των μαθητών που υποδηλώνουν θρήσκευμα.δηλαδή μια μουσουλμάνα δεν μπορεί να φοράει την μαντίλα της στο σχολειό και ένα χριστιανόπουλο δεν μπορεί να έχει κρεμασμένο το σταυρο και να φαίνεται.
στο όνομα λοιπόν του λαϊκού κράτους και της ανεξιθρησκείας τίθονται περιορισμοί στην ατομική ελευθερια.
νομίζω ότι τα πράγματα στο "ανελεύθερο" και μη ανεξίθρησκο ελληνικό κράτος είναι πολύ πολύ καλύτερα.
όσο για το τζαμι των μουσουλμάνων έχω να απαντήσω ότι κάποια πράγματα πρέπει να ακολουθούν και την αρχή της αμοιβαιότητας.
άλλωστε μην ξεχνάμε ότι μέχρι και δημόσιες εκδηλώσεις κάνουν οι μουσουλμάνοι στην αθηνα την περίοδο του ραμαζανιού.
καλά,για την θράκη δεν μιλάμε καν.
3) για τα 30 εκατομμύρια ευρώ έχω να πω ότι δεν την ήξερα την είδηση.
είδα όμως ότι πρόκειται για 30 εκατομμύρια σε 6 χρονια.
5 τον χρόνο δηλαδή.
αν υπολογίσεις ποσο κοστίζουν μονο οι μερίδες φαγητού που καθημερινά μοιράζει η εκκλησια θα δεις ότι πρόκειται για πολύ μικρή ενίσχυση.
αφήνω στην άκρη όλα τα αλλα προγράμματα της εκκλησιας.
επίσης να σου πω ότι εκκλησια δεν είναι μονο ο κλήρος αλλα και οι λαϊκοί.
είναι πολύ θεμιτό να συνεισφέρουν και αυτοί στην οικονομική ενίσχυση της πολιτείας.
άλλωστε κανεις ιερέας δεν έχει προσωπική περιουσια που να του αποδίδει 30 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο για να καλύψει μέρος του κοινωνικού έργου της εκκλησιας.
και για να επανέλθω στο ότι μας ζημιώνει οικονομικά η σχέση κράτους-εκκλησιας έχω να πω ότι άλλο τόσο μας ζημιώνουν οι δαπάνες για τα τηλεφωνήματα των βουλευτών.
είδες κανέναν να διαμαρτύρεται γι αυτά ;
είδες κανέναν να διαμαρτύρεται για τις τεράστιες και άσκοπες δαπάνες παραγόντων του κράτους ;
η εκκλησια φυσικά είναι ο εύκολος στόχος αν και ξεχνιέται και η περιουσια της που το κράτος αξιοποίησε και αξιοποιεί (και ως αντάλλαγμα ανέλαβε την μισθοδοσία των κληρικών) καθώς και το τεράστιο κοινωνικό και εθνικό της έργο (ιδιαιτερα στην θράκη όπου η εκκλησια είναι ο μονος θεσμούς που δίνει επίδομα στους τριτεκνους μέχρι τώρα).
και για να μην το ξεχάσω,αναφέρω ότι οι ορθόδοξοι ναοί φορολογούνται.σε αντίθεση με τα τζαμια,τις συναγωγές και αν δεν κάνω λάθος και τους καθολικούς και προτεστάντικους ναούς.με λίγα λόγια το κράτος βάζει χέρι ακόμα και στην βοήθεια που εγώ θέλω να δώσω στην εκκλησια.
4) για το θέμα εκκλησιας και εθνικών αγώνων έχω να πω ότι είσαι παρα πολύ άδικος.
είσαι σίγουρος ότι αφορίστηκε η επανάσταση για να τρώνε με 10 μασέλες οι ιεράρχες ; είσαι σίγουρος ότι δεν έγινε για να μη σφαγιαστεί ο ελληνικός πληθυσμός της Πόλης ;
μου λες για μια επιστολή στον χίτλερ αλλα δεν μου λες για τον αρχιεπίσκοπο χρύσανθο που δεν όρκισε την κυβέρνηση τσολάκογλου η τον αρχιεπίσκο δαμασκηνό ο οποιος είπε και το "Οι Ιεράρχες της Ελλάδος, στρατηγέ Στροπ, δεν τουφεκίζονται, απαγχονίζονται. Σας παρακαλώ να σεβασθήτε αυτήν την παράδοσιν".
θα μπορούσα να σου φέρω και παραδείγματα απλών ιερέων που έδωσαν τη ζωή τους τη συγκεκριμένη περίοδο.
όπως έκανα και στην προηγουμενη μου απάντηση που ανέφερα συγκεκριμένες μορφές της εκκλησιας μας καθώς και τη γνώμη του μακρυγιάννη για τους απλούς μοναχους.
τα ίδια μπορώ να κάνω για την θυσία τόσων ιερέων στον μακεδονικό αγώνα.
όσο για το βυζάντιο φυσικά και ισχύει αυτό που λες.μιλάμε άλλωστε για μια παρηκμασμένη αυτοκρατορία.
ισχύει όμως και το ότι η εκκλησια αφού εκποίησε ιερά σκευη χρηματοδότησε την άμυνα της αυτοκρατορίας ανά περιόδους.
το ότι βρέθηκαν κάποιοι ιερείς και αρχιερείς που τα είχαν κάνει πλακάκια με τους κατακτητές είναι σίγουρο.
η δράση όμως της εκκλησιας συνολικά και χιλιάδων μεμονωμένων μελών της,είναι εντελώς διαφορετική από την εικόνα που περιγράφεις.
under, πολύ συνοπτικώς τότε αφού δεν πρόκειται να απαντήσεις
1) Τα μαθηματικά και τα άλλα μαθήματα δεν μπορούνε να είναι ποτέ προαιρετικά διότι είναι επιστημονικώς αποδεδειγμένα, αν ρωτήσεις 100 άτομα και οι 100 θα σου πούνε ότι 10-5 = 5, ότι το τετράγωνο της υποτείνουσας ισούται... κλπ. Αντιθέτως αν ρωτήσεις 100 ανθρώπους για τη θρησκεία θα πάρεις τουλάχιστον 10 διαφορετικές απαντήσεις.
2) Όπως είπες τα αρχαιοελληνικά μνημεία ανήκουνε σε όλους, άρα και σε αυτούς που θέλουνε να κάνουνε τελετές. Και αυτοί είναι φορολογούμενοι και αυτοί πληρώνουνε για τη συντήρησή τους. Και στο κάτω κάτω δε θέλουνε να τα καταστρέψουνε οι άνθρωποι, να τα χρησιμοποιήσουνε θέλουνε.
3) Για τα 30 εκατομμύρια ευρώ δε διαφωνούμε. Αλλά ας βγει η Εκκλησία να πει ότι το κράτος κάνει το κοινωνικό έργο, όχι αυτή. Η Εκκλησία θα είχε δικαίωμα να μιλάει μόνο αν έβαζε λεφτά "από την τσέπη της" πράγμα που δεν κάνει. Και επίσης μην ξεχνάς και άλλα έξοδα του νεοελληνικού κράτους υπέρ της Εκκλησίας, π.χ. τα έξοδα διαμονής και εγχείρισης του Χριστόδουλου στο Μαϊάμι καλύφθηκαν εξ ολοκλήρου από τον νεοέλληνα φορολογούμενο.
4) Για τους επαναστατικούς αγώνες, σίγουρα υπήρξανε και κάποιες φωτεινές εξαιρέσεις ιερωμένων, αλλά ήτανε αυτό ακριβώς· εξαιρέσεις. Να θυμάσαι ότι πάντοτε στις μεγάλες επαναστατικές αλλαγές οι χαμένοι είναι κυρίως αυτοί που περνάνε καλά και οι κερδισμένοι αυτοί που περνάνε άσχημα. Τώρα σκέψου ποιος περνούσε καλά και ποιος άσχημα κατά τη διάρκεια της τουρκοκρατίας.
Under, οι όποιοι συναισθηματισμοί σου για τη θρησκεία μάλλον σε εμποδίζουν από το να δεις αντικειμενικά και να άρεις το απυρόβλητο προς τους εκπροσώπους της. Ένα απλό παράδειγμα εκμετάλλευσης τηςφύσης από τους μοναχούς που υποτίθεται πως φροντίζουν για το κοινό καλό μπορείς να βρεις εδώ: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_11/11/2007_248589
αν και ειλικρινά τα ατοπήματα είναι αναρίθμητα. Τα όποια οφέλη μιας θρησκείας θα πρέπει αφ'ενός να είναι προαιρετικά, ώστε η επιλογή σου να σημαίνει και κάτι στην τελική, αφ'ετέρου να μην αποζημιώνουν για τις αυθαιρεσίες και την εκμετάλλευση. Χωρισμός κράτους-εκκλησίας κι αν το θέλουν οι πολίτες συνεργασία και συμπόρευση...Από μακριά κι αγαπημένοι, λοιπόν...
Ένα γεια να πω μιάς και σας έχασα από άλλους χώρους που είμαι ανεπιθύμητος...
Να είστε πάντα καλά ζουζουνοχουζουρούλια μου! :) :)) :)))
πολ
Ακόμα μια ενδιαφέρουσα είδηση για την Κυριακή που μας πέρασε (11/11)
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_10/11/2007_248421
Κατά τα άλλα υπάρχει ανεξιθρησκεία.
Υγ. Καλώς τον πολ :)
Δημοσίευση σχολίου